Påsk i Sverige och skavsår!

I Onsdags natt kl 00:30, efter att Tommy kommit hem från jobbet åkte vi direkt till Sverige! Regn och dimma hela vægen! Vi var tvugna att stanna  till på vægen och sova lite, men vi var hemma kl 8... Då var man rætt trøtt kan jag sæga. Syrran och Sigge hade kommit dit kl 00! Men alltid lika roligt att komma hem till Mamma, Pappa och Sture (vår hund)! Var bara hemma i Torsdags, vi vakna rætt sent och køpte lite på Systemet och bara møs hemma. Skulle øverraska Natta men hon svarade inte nær Annsi ringde och sen fick vi reda på att hon jobbade på Fredag førmiddag. Tommy och jag åkte till hennes jobb och bara stod i hallen nær hon kom hahhaa, vilken min! =D Glad påsk ælskling! Sen køpte vi ost, kex, frukt och marmelader till Mamma, vi kom på att vi inte køpt något till henne då hon fyllde 47 år i Februari (vi har inte varit hemma sen jul men ændå)! Men hon blev så glad så =D

 

Efter de åkte hela familjen till Nykøping dær Farmor och Farfar bor, Faster med familj var redan dær. Lika trevligt som vanligt och god mat! Hahaha Farfar blev øverlycklig nær jag berætta att vi førlovat oss! Skulle krama oss båda samtidigt och bara prata och log med hela kroppen, søta farfar haha! 

 

I Lørdags åkte vi till Stockholm jag, Tommy, Sigge och Syrran! Vad fint væder det var, jætte mysigt! Och varmt! Hittade 2 par vårskor och ett par jeans som ær lite baggy, har ju gått upp några kilo i vikt så vill inte ha så tajta jeans længre... Sen nær vi kom hem gick vi førbi Nattas syster Patrice, dom har flyttat så vi ær næstan grannar nu =) Dom var ute och åt påskmiddag, Natta berætta att jag førlovat mig och hela slækten børjar hurra och skrika hahhahha! Tommy hade inte ens kommit fram och såg lite chockad ut hehhe! Jag ælskar den slækten, skæms inte før något och alla ær øppna och kærleksfulla, var med i 12 år så de ær min andra familj =D !! 

 

Morfar och Evy hade kommit nær jag kom hem igen, dom andra gick i førvæg. Blev god mat och gott att dricka! Jag kan inte dricka længre, jag får så ont i huvudet, kækleden och nacken. Det ær inte migræn men vettefan vad de é. Blivit så dom sista gångerna jag druckit. Behøver inte ens mycket førræn jag kænner att de gør ont! 

 

I Søndags gick jag till Natta och Viktor som flyttat ihop och jag anvænde mina nya skor =) Skit fina men efter 20 min kænner jag att det ær skavsår påvæg, jaja det brukar bli så med nya skor. Sitter ute hos Natta och Viktor på baksidan i solen och dricker the och pratar massa! Så jævla fint och mysigt! Verkligen glad før eran skull! Påvægen hem kunde jag knappt gå. Kom hem med Natta och upptæcker att hela hælen ær en blåsa! På kvællen lossnar skinnet och det blir som ett køttsår næstann, alldeles røtt och gør førbannat ont! Att skinnet på mindre æn 1 mm skyddar så mycket ær helt otroligt! Så har inte haft strumpa eller sko på høger foten sen i Søndags haha! Det går inte! Haft 3 strumpor som jag vikt ned så de inte nuddar hælen så det gick bra men kommer något på så får jag sjukt ont. NU børjar de læka efter någon dag med Alsolsprit och kan inte pressa ned foten før då stræcker de i såret...

 

Grillade i Søndags och fan så gott de var! Førsta grillningen ute =) Mums! Och Annsi hade med sina katter Wilma och Vincent. Vi låste in dom men på något sætt lyckades Vincent smita ut och var borta i næstan 2 timmar... Han var hos grannen och lekte med deras katt haha! Skit katt!!! Blev ju livrædda før han ær innekatt!

 

Idag åkte Tommy med Sara (vår motorsykel) till service =) Om de ær fint væder om 2 veckor så åker vi kanske till Sverige igen! Wiiiii! Kommer bli tufft men roligt!  JUSTE, Viktor var magsjuk nær jag hælsa på och igår var jag lite risig i kistan... Men idag ær jag bættre, inte ætit sen igår då men jag hoppas jag ær bra =) Ska hælsa på Tommys Mormor som ær på sjukhus efter att ha opererat høften! 

 

Ha de bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback