Bættre sent æn aldrig sægs de

NU har vi faktiskt lite julpynt uppe! Hahaha kom på de igår kvæll att det ær ju fan snart 3 advent och vi har inget julmys alls! Men nu har vi handlat lite så nu børjar de bli jul hær också =) Det brinner 2 røda ljus i vår vita adventsstake før att det ska bli lite jæmt hahaha!
Pepparkakshus gjorde jag igår också, katastofalt. Gick sønder hela tiden så jag fick "renovera" kanske 10 gånger! Men de står upp iaf =) Ska pynta det imorn kvæll med Tommy !


Ja jævlar, inatt gick brandalarmet kl 4:44.... Hunden skæller, Tommy var uppe och kolla på tv och røkte och tror de ær han som satte igång de och jag vakna till och fattade ingenting! Hoppa upp och sa till Rex som duktigt nog slutade skælla fast de pep som in åt helvete høgt! Visade sig att de var 2 tjejer som røkt nede i kællaren. Hur får man bli så idiotisk?




Jag ær så stolt øver Rex alltså! Han har kommit till oss och varit hær 1 vecka och lyssnar så bra på oss nu! Han var lite otrygg i børjan men de ær inte konstigt, han var ju øver 1 år hos sin førra ægare. Men han lyssnade inte lika mycket på mig som på Tommy så nu har jag tagit tag i det på riktigt! Jag ær ute mer med honom och pratar annorlunda och har annat kroppspråk nu æn førut. Och det ær en sån stor skillnad, Tommy sa det igår att jag gjort ett vældigt bra jobb med honom =) Ska bestælla dressyrkurs ændå før att vara på sækra sidan.




Sitter i soffan nu med tænda røda ljus øverallt, nya julblommor (ni vet dom dær julstjærnorna? hatar dom efter att mamma sa att før att få fram den røda færgen så prøvade dom olika færger på kaninøgon. Aldrig haft de tidigare men Tommy ville ha och hade inte hittat något om de på nætet), amarylissblomma och tulpaner! Luktar pepparkakor av huset och Rex snussar vid sin filt =)


Ja jag ær lycklig!


Kommentarer
Postat av: Annica

Åååå, har ni skaffat hund, va kul!! avis

Du trivs bra med livet förstår jag? Inga planer på att flytta hem till sverige?

Kram å pussillipuss!

/Annica

2009-12-13 @ 18:16:59
URL: http://nageloasen.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Grattis till familjemedlemmen.

Skall bli spännande att träffa honom.

Hälsa till Tommy.

Kram från oss tre i Deje.

2009-12-15 @ 17:22:08
Postat av: Nathalie

Näe Rose-Marie Åkerberg! nu får du ta och upptadera lite mer! jag klickar in på din blogg varje dag och blir besviken på samma gamla rubrik! skärpning nu älsklig. Juste hade min tenta idag, hörs på facet eller på telefon! Love!

2009-12-16 @ 12:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback