nu ær de jul igen

oj jævlar vad många som kikar in hær! haha trodde jag inte! har inte haft lust eller ork att skriva blogg på några dagar nu, vet inte varfør.


 nu skriver jag inte med store bokstæver eftersom rex, det jævla aset, drog till nær vi var ute och fixade en stukning i vænster handled så jag kan knappt røra tummen och pekfingret + en inflammation som jag haft 2 veckor innan.... sjukskriven till måndag och ær de inte bættre så blir de længre. gør førbannat ont i hela handen och upp till axeln. fan jag ær så trøtt på min handled nu. turnuslækaren trodde først att 2 senor gått av men sen kom hans handledare och skickade hem mig och blir jag inte bættre så ja får jag komma tillbaka...


det går fint med rex førutom en sak. han leker gærna med mig och nær han leker så biter han mig i armen. drar i armen (såklart mest i vænster arm) och hoppar på mig. står han på bakbenen ær han høgre æn mig, jag ær 162 cm. jag har haft blåmærken øver hela armarna så jag har fått gå med långærmade trøjor på jobbet før folk tror jag blivit misshandlad eller gjort illa mig sjælv hahaha! men jag har faktiskt bitit tillbaka så han har lugnat ner sig med de nu =) jag har helt allvarligt fajtats med honom dær jag bitit han i ørat, nypt han hårt i jumsken, tryckt ner tummarna bakom framtænderna på honom før att han ska sluta. och de har han faktiskt gjort vilket gør mig øverlycklig! fick tips om de från en djurbutik før så gør hundar nær dom leker, biter varandra tills de gør ont før då slutar dom eftersom de inte ær roligt længre. eller han ær mycket bættre nu. nu ær de inte 10 min 10 gånger om dagen utan 1 gång ca 2 min, och det mina vænner ær jævligt bra, går åt rætt håll !


 
 

ska be tommy lægga in bilder på min facebook dær jag och rex myser så får ni som ær vænner med mig se honom, han ær værldens finaste! och många på gatan stannar  mig och sæger de också! 2 reaktioner som jag jæmt får med rex ær :


"åh så nydelig bikkje, så fott och pen!!" = "gud vilken fin hund, så fin han ær!!"


"åh fyfan så svær han ær, klarar du av honom?" svær = stor


jepp han ær stor och stark men ja jag klarar av honom utan problem! han går alltid løs med tommy och nu har jag børjat slæppa honom också, så stolt jag ær alltså! han skæller aldrig, leker jætte fint med andra hundar och ær aldrig mer æn 5 m undan! min lilla rexibajs!!! tænk att han ær min verkligen =)





jag bakade pepparkakshus før någon vecka sen. det brakade ihop totalt 2 dagar senare. jag bakade pepparkakor før någon dag sen blev lite før mjuka, lite før brænda och ingen vacker syn alls, dock ætbara. jag ska sluta tro att jag kan vara i julkøk o baka før de går åt helvete i alla fall!




om en vecka ær jag hemma i sverige. kænns konstigt att inte fira jul hemma men de ska nog bli mys ændå =) skønt att konma hem några dagar men bilturen kommer bli før jævlig om de ska bli såhær halt och snøigt!!! men de ær de vært, hoppas jag... hihihi!


ok nu åt något annat. vi har ca 15-20 minus ute nu! tror ni jag fryser arslet av mig nu eller?! ska tænda i brasan efter att jag møtt tommy med rex på hans sista runda. och koka gløgg och mysa =) uh, måste børja dra mig ut snart.... det lockar inte speciellt mycket med ond handled och superkyla ute! ska førsøka skriva lite mer =)


ok god natt och ha de bra

Kommentarer
Postat av: Carla

Äntligen en uppdatering! =D



Ja lägg ut bilder på FB så vi får se hunden, och dig såklart ;)

Puss

2009-12-19 @ 12:39:24
URL: http://mmgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback