Mamma Melissa & Måntoppen

Ja jag har haft lite "bloggtorka" men inte før att jag inte har något att skriva. Utan før att jag har fastnat før en annan blogg som øppnat mina øgon vældigt mycket och som inspirerar mig. Jag håller på att læsa varje inlægg hon skrivit från Oktober 2008 och Tommy børjar bli lite galen på mig hahaha!

 

Bloggen heter http://mammamelissa.blogg.se och handlar om en kvinna på 24 år som under 2008 har gift sig, har 2 hundar, flyttat till ett stort hus pga tvillingdøttrar i magen! Men i vecka 22 fick hon helt pløtsligt en stor blødning och kroppen aborterade bort dom friska barnen och dom blev ænglar. Hon skriver om sin sorg, sin familj och sina ænglar och det ær verkligen vært ett besøk hos henne før hon skriver så ofatligt fint och gripande att det ær otroligt. Jag har trott att efter vecka 13-14 så ær risken næstan helt borta før missfall men så ær de tydligen inte och de ær jag verkligen tacksam før att hon skrivit en hel del om. Det kallas næmligen før missfall upp till vecka 22+6 om kroppen sætter igång en fødelse och barnet inte klarar sig... Helt sjukt.

 

 

Prøvade en ny træning igår, Reaggeton! Haha lite salsa och hiphop typ, skit kul men rætt mycket shake ass och ut med brøstet hela tiden! Och så ska man dansa "sexigt med ena/båda armen/armarna som smeker længs kroppen". Inte min grej øver huvudtaget hahaha! Usch nej! Men jag ska ge de ett førsøk, jag har inget att førlora och jag kænner ingen  =D Kanske man efter 8 veckor børjade dansa sexigt och snyggt på alla træningar, vem vet?

 

Idag ska Tommy och jag till hyttan på Måntoppen, så fint jag ælskar de namnet! Tommy ær ledig imorn så vi tænkte åka dit och mysa och vila upp oss, eller mest han haha! Det ær så vackert dær. Skog øverallt och vatten =) Ær på toppen av ett berg næstan, dærav namnet. Och varmt tydligen! Mest soldagar dær i Norge næstan =D Jaaa sol och værme, skøn musik och ælskling som lagar maten, kan de bli bættre?

 

Inte hørt något från H&M och jag ringer imorn och frågar om jag ær relevant før dom, vill inte tjata och hålla på om dom ær vældigt upptagna. Jag skrev æven ett litet argt mail till Manpower om att det var vældigt dåligt av dom att næstan garantera mig jobb och så har dom inte hørt av sig på øver 1 månad. Idioter. 

Ja och så lite roliga nyheter! Jag har fått min autorisasjon som underskøterska hær i Norge! =D Fick till och med dipom haha! Så då blev jag riktigt glad =)

 

 

Vi har æven en ny tillkomling i familjen, Kalle Viking! Vår scooter =) Så nu ær de jag och Tommy, Albert (diskborsten), Sara (motorcykeln) och nu Kalle Viking (scootern)! Bilen har inget namn ænnu, vet inte varfør men den passar inte i något. Men nu kanske ni tycker jag ær lite kokoooooooo! Men har man ingen egen familj (bebisar) så får man skaffa sig en/flera att ta hand om under tiden =D 

 

Nu ska jag vænta på Tommy, dricka upp min cider haha næstan alkoholist som dricker på en Tisdag (JA VI KAN KØPA 4,7 % I MATBUTIKERNA HAHA IN YOUR FACE) och sen ska vi handla lite mat. Blir køttkakor (=jærpar typ) i brunsås, potatis och lingonsylt! Mums! Och våran diet håller på att ballar ut totalt =)

 

Ha de bra puss o kram

 

P.S TOMMY SA TILL MIG ATT OM MAN DRØMMER OM SPINDLAR SÅ KOMMER ENS STØRSTA DRØMMAR ATT GÅ I UPPFYLLELSE! JU STØRRE DESTO BÆTTRE!  Undrar vad jag får før øverrasking? Kanske någon kommer och ringer på dørren och ger mig 50 miljoner, en nyckel till ett 3 våningslyxhus med trædgård, semesterhytta i ett varmt land och 2 nya bilar (en orange med hjærtan på och koklædsel inuti till mig och svart till Tommy =D ) Jag hoppas hoppas hoppas 


Kommentarer
Postat av: pruttalie

hahahah typiskt dig att ha norges värsta neon bil! oranga faran! riktigt vrålåk! :)

fast orange är ganska fint, jag vill ha en orange med faktiskt, men jag skippar helt koklädseln. :) sivler är fint också!

2009-05-06 @ 00:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback