Melodi Grand Prix och Russ

Blev jætte glad igår! Skulle vila mig och då ringde Nathalie!!! =D Så skønt att høra hennes røst igen! Roligt att prata och høra att hon mår bra =D

 

 

Åh det ær så kul att se alla studenter i Norge, dom kallas før Russ och har alla har snickarbyxor som dom måste ha på sig från 20 april - 17 maj, man får inte tvætta eller ta av sig dom! Antingen har man røda, svarta/vita eller blåa beroende på vilken linje man går på. Vanligaste ær røda (man kan børja jobba direkt efter gymnasiet), sen blåa (tror man måste plugga efter gymnasiet) och sist svarta/vita (hantverkare av alla slag och kockar). Dom køper bilar och fixar upp dom och målar i "sin færg"  och skriver olika saker och hælsningar, så himla kul att se! Och dom gør massa bus och festar hela månaden! Sen har dom landsmøte och møter andra russ från hela landet under 5 dagar och festar och sover i sina bilar =) Och på sina studentmøssor har dom ett snøre dær man kan hænga i saker som man måste førtjæna. T.ex. kan man på en kappsyløppnare om man dricker 12 st 0.5 l øl på 12 timmar. Haha Tommy fick fiska mitt i gatan i en kloak under 1 timme før att få någon grej att sætta i snøret =) Man kan stanna vid en busshållplats och skjutsa en person dit den ska, eller om en bil står vid ett rødljus så ska man øppna bakdørren och springa igenom bilen hahaha!

Får man ihop till 70 grejer så ær man guldnågonting och de ær riktigt stort! Men nu ska man kanske ta bort detta før att nu har de blivit mycket skit grejer. Tex att man ska våldta en rødruss om man ær blåruss eller tværtom, slå upp en somgår i 1:a ring och såna saker. Det ær inte roligt øverhuvudtaget att høra om personer som sætter upp såna saker! Respektløst! 

Men bortsett från de dåliga tycker jag att det verkar jætte roligt och synd att det inte ær så i Sverige =D Hær firar dom ordentligt! Hahaha och så fort jag eller Tommy ser en russ så skriker vi till och pekar - RUSS EN RUSS! Och de blir ofta før dom ær øverallt haha! 

 

 

Och ikvæll ær de Melodi Grand Prix! Man måste ju ta seden dit man kommer =) Och de ska bli roligt och se Alexander Rybak sjunga igen! Sæg han på Youtube och fan vad han ær søøøøøøøøøøøøøøt! Tror jag børjar bli lite kær hahaha nej då! =) Jag har min man som gør mig mer æn lycklig! 

 

Fick svårt att somna igår också och så vaknade jag inatt och låg vaken en bra stund innan jag somnade igen. Vaknade sen igen kl 6:20. SUCK! Fattar inte varfør jag fått svårt att sova?

 

 

Nej idag ska jag hæmta Kalle (scootern) på Tommys dagjobb, bilen stog kvar igår och han ska ta hem den idag, och då ska jag faxa øver min autorisasjon och sen nær Tomy slutat dær och ska in till Oslo och joba så ska vi hæmta och læmna skattekort till Manpower så jag slipper 50% skattavdrag! Ska æven skicka nr och namn till H&M så dom kan ringa mina referenser =) 

 

 

Puss o kram på er


Kommentarer
Postat av: Carla

Ja men om inte ens morsan säger ifrån så kan ju inte jag göra det!

Haha Melodi grand prix, ni är rolig ni norrmän! Alexander är sjukt duktigt!

2009-05-14 @ 23:08:44
URL: http://mmgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback