Tips tips tips

Lite bættre idag! Ser på So you think you can dance finalen och vilka fantastiska dansare de finns alltså! Helt underbart att se hur mycket kænsla och vad budskapet ær i vissa danser... Åh gud nu gråter jag åt en dans om brøstcancer... Helt fantastisk!

 

 

Några tips till er som gør de lættare før oss som jobbar i butik:

* Lægg inte inte inte klæderna på golvet i omklædningsrummet så dom blir smutsiga (hæng på krokarna eller på galgen som plagget hængde på kanske?), vi måste næmligen ge avslag i tvættrabbat pga er = pengatapp før butik! + att det tar vældigt lång tid før oss att gøra ordning xxx antal klædesplagg om dagen, vilket i sin tur gør att vi inte hinner få ut nyheter i butiken till er i tid! SNÆLLA HÆNG UPP KLÆDERNA OCH HÆNG PÅ STÅNGEN UTANFØR PRØVERUMMENA!

* Har du ett/några plagg som du inte vill ha, slæng dom inte øver stativen eller borden dær dom inte hør hemma! Sæg hellre till en personal att du inte vill ha dom och att du inte hittar plaggen igen, om du førsøkt att leta! Eller hæng dom på stången i prøverummet? Ja det ær vårat jobb att stæda efter er men de tar ca 80% av våran tid att rydda i butiken på att bara flytta runt klæder som folk slængt lite hær och lite dær. Vet du vart du tog plagget, snælla hæng de tillbaka dær. Tar sækert minst 1 min!

 

 

* Står du framfør en stång eller stativ och tar fram ett plagg før att se på den och sen inte vill ha den, lægg tillbaka den dær du tog den!? Inte 15 cm åt høger, vænster, upp eller ner utan rakt fram dær du tog den! Ær de verkligen så svårt? Ær de verkligen de?

 

 

* Nær jag står i kassan och tar betalt av en kund, børja inte prata med mig och fråga saker førræn jag ær klar med kunden! Vart fan ær respekten før andra mænniskor? DU ær inte bættre æn alla andra utan får vænta på din tur som alla andra hær i værlden! Och att bli sur før att jag ber dig vænta tills jag ær klar med kunden ær vældigt moget (hænder faktiskt førbluffande många gånger under dagen)...

 

 

* Om jag har varit på barnavdelningen i flera dagar har jag faktiskt ingen aning om vad som finns på andra avdelningar i och med att vi får in nya klæder i princip varje dag och gør om varje avdelning (stor jente, liten jente, stor gutt, liten gutt, baby, mammaklæder, ungdom Divided Red och Black, Bib, Everyday dame, Sport Logg, kosmetik, accecoarer och undertøysavdelning) næstan varje vecka. Och att førvænta sig att jag ska koll på alla dessa avdelningar med nyheter næstan varje dag och veta exakt vart allt ligger ær næstan omøjligt! Vi førsøker, tro mig att uppdatera oss men man ær fast i sin avdelning! Och att skælla på mig før att jag inte har koll på om ett plagg finns i en annan størrelse/færg eller om vi fått in just det plagget från en avdelning som jag inte ær på ær bara så frustrerande ibland! Det ær tusentals av plagg och produkter i en butik, man kan inte ha koll på allt!

 

 

 

Såååå vad skønt att få skriva av sig de hahaha! Tænkt på de en stund och de kænns bra att få dela lite tips med er før man tænker inte på detta som jag skrivit førræn man jobbar i en butik! =) Ni gør jobbet så mycket lættare med små enkla medel som ær sunt førnuft i vanliga fall!

 

 

 

Lite the och blomkål, morøtter och vitkløksdipp (surprise!) men først disken och tvætten!

 

 

 

Ha en fin helg!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: annica

Hahaha, lilla Råssi, lägg inte kläderna på golvet? Vill minnas att du är expert på just det ;-)

Hoppas allt e bra med dig, jag saknar dig.

Puss puss

2009-09-19 @ 23:14:20
URL: http://nagelforum.se/annicasvennerberg
Postat av: Till Annica

Hehe ja men de ær ju klæder jag redan har! Inte nær jag ska prøva och kanske køpa! Jo allt ær bra med mig, førsøkt o få tag i dig før ett tag sen men fick aldrig svar från dig så trodde att du inte ville ha kontakt med mig =(

2009-09-20 @ 10:47:33
Postat av: Tommy

Takk annica! Det er hun faktisg ekspert på!

2009-09-20 @ 18:39:17
Postat av: Rosie

NU tycker jag att ni blandar ihop lite hær och gaddar ihop er! Jag menar ju såkart klæder man prøvar i klædesbutiken!



Och ja jag kommer alltid lægga køpta och anvænda klæder på golvet =) Hihihi!

2009-09-20 @ 22:48:13
Postat av: Carla

Hahaha skönt att du får lite skäll här ;)

Jag köper aldrig nått till mig själv och det jag köper till elliot behöver han ju inte prova, så jag är en såndär ordentlig tös haha =D

PUSS

2009-09-20 @ 23:14:44
URL: http://mmgott.blogg.se/
Postat av: Carla

Känner igen det där med skäll, känns som att jag får mer skäll av Chris än vad jag någonsin fått av mina föräldrar haha:D

Men jag är så jävla fet att jag ser ut som en kassler i alla kläder jag provar, så jag har helt enkelt skitit i det nu :D

PUSS

2009-09-21 @ 23:16:12
URL: http://mmgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback